är det fredag den 13onde?

Måste först och främst säga att detta har vart en otursdag, eller mer en klumpdag för mig. Det började med att jag vaknade försent och kom till skolan sent, inget jag missade men ändå.. åkte till skolan, käkade och sedan skulle vi besöka Operan, eller inte riktigt operan, utan själva verkstaden och förrådet till operan, alltså dom gör sakerna och kulisserna till alla föreställningar, det var häftigt att se.. tyckte jag, men märkte att det inte alls var så många som tyckte som jag, och som bara ville därifrån..

 Jaja, åkte till marcus jobb efter jag slutat, och höll på att ramla när jag skulle gå av vid odenplan, pinsamt. Satt på marcus jobb, likasom marcus arbetskamrater, och det var en tyst stämning, alla var konsentrerade i sitt jobb.. utom jag som inte hade någonting för mig. Det började med att jag kollade på en vattenflaska och inte la märke till att den inte hade någon kork på sig, och vände självklart den upp och ner för att kolla något jävla spännande under flaskan. Där satt jag röd som en tomat, och golvet hade blivit till en flod.. marcus räddade mig med ett "hehe, oj.. jag torkar upp det där, heheh" och tyckte jag var lika pinsam som situationen. Nästa sak var att jag höll på med något verktyg, och mitt i den tysta stunden så tappade jag självklart den oxå i marken, folket hoppade till.. och där satt jag, igen, med ett "oj, hehe" och ville bli osynlig. Men nejnej det tar inte slut där.. skulle gå på toaletten, och jag reser mig upp samtidigt som jag tar med mig telefonjävlen i farten och den far åt helvete.. "toppen" tänker jag och tar upp telefonen med ett leende och ett "hehe" samtidigt som man kunde läsa deras tankar som sa att jag bara skulle sticka härifrån. Jag och marcus skulle gå och köpa en dricka (kanske för att han tyckte jag gjorde bort mig för mycket, jag vet inte?) och köpte mig en kaffe/vanilj kaffe ur kyldisken, och den måste alltså skakas.. hade hunnit öppna den innan jag kom på det, och hade inte stängt locket ordentligt.. jag skakar den och märker att jag är full med kaffe den andra sekunden, yes.. vi gick tillbaka till hans jobb, möttes av dom i dörren, jag var full med kaffe och fick fram ett "ehehe, bye.. eh.. hejdå, eller bye, eheh?" (den ena pratar bara tyska och engelska, den andra svenska), och jag vill inte veta vad som tänkte just då om mig. Som tur är har dom gått hem nu, och kan göra bort mig ifred. 

Btw, visste ni att det är förbjudet att ta med sig cykel på tåget när det är rusningstrafik mellan tcentralen och söder? 
fan vad larvigt.



Kommentarer
Postat av: jenny

Har jobbat där vettu.....jag vet hur tyst och tryckt stämning det kan vara där ibland haha

2008-04-15 @ 18:22:54
URL: http://missmoneypenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0