jag tror jag håller på att bli sjuk

Hallå! Och så var en helg förbi.. min helg såg nämligen ut såhär;

Fredag; kräftskiva med familjen Nylén, och jag har inte skrattat så på länge.. en helt sjukt rolig kväll. Snapsvisor, hattar, haklappar, allt var med.. som en riktig kräftis. Sen mycket skratt på det.Ni kan verkligen få mig att må bra!

Lördag; Mormors årliga hundkalas. Jo ni hörde rätt, hundkalas. Det är alltså tradition, och vi firar hunden. Mormor har alltid haft hund, och har ju skaffat sig en rätt så ny hund som nu fyllde två år som lyckligtvis fyller i augusti, sicken tur, inga ändringar behövdes göras i traditionen. Det går alltså till såhär.. alla vänner och grannar kommer till mormor och morfar, alla tar med sig presenter, INSLAGNA, som ett riktigt kalas.. fast till hunden då. Det är en stor buffé, massor med mat och massor med människor, minglar och hälsar på alla gamla människor som aldrig känner igen en efter 17 års tid. Sen blir det massor med tårta med ljus, och vi sjunger "ja må han leva.." för hunden alltså. Sen börjar alla bli fulla, och dansbandsmusik spelas i höga toner. Det är rätt så kul egentligen! Tyck det är helt sjukt.. men jag tycker det är gulligt, av min gulliga mormor som blir världens lyckligaste just denna dag. Höjdpunkten på denna kväll var nog när jag och min morbror intog högtalarna och spelade hiphop på högsta volum (dom har inte så pjåkiga högtalare dom där) fyfan vad roligt det var, och det var värt att se allas miner.. speciellt min morfars.
När alla började bli småfulla och jag inte orkade presentera mig och höra historier som jag redan hört så drog jag till stallis. Åkte till Linda en snabbis, där bea och maria oxå var.. myspys, älskar dom tjejerna. Sen hämtade marcus mig, och vi drog till Adam "Big A" om man säger så. Vi hade det mys, jag och killarna.. haha. Kollade på film och snackade tills natten blev morgon. Vid 5 kom jag och marcus hem. En riktigt lyckad kväll!

Söndag; Vi började dagen med att åka till strängnäs för min eftertjatade tunnbrödsrulle till frukost, adam var oxå på. Efter det åkte vi alla 3 hem till marcus, och marcus mamma tyckte att jag skulle klippa marcus. Så jag tackade ja till det erbjudandet och samtidigt skrattade riktigt elakt, jag tror marcus blev lite rädd. Jag förvarnade faktiskt att jag aldrig klippt hår förr, förutom mina barbiedockor när jag var liten. Men marcus mamma tyckte jag skulle försöka iaf.. hahah, ingen tänker på marcus, han är mobbad! Så går det när man frisörvägrar och ser ut som bajs i håret. Det enda redskap jag hade var en kökssax och en kam, och tro det eller ej.. det ser exakt ut som när han vart hos frisöer, jag är så jävla stolt över mig själv. Talang? jag tror det. Marcus arbetskollegor blev faktiskt oxå helt paffa när dom hörde att det var jag som gjorde hans fina hår, med en kökssax! Jag är riktigt nöjd iallafall, marcus oxå.. om det vore så att jag brydde mig, hahaha.
Sen åkte vi till adam igen, kollade lite film och mös innan adam skulle till jobbet och jag och marcus hem till honom och sova.

Måndag, idag; Sov ju i stallis och fick stå mitt kast att åka megatidigt fast jag hade sovmorgon, menmen det gick bra, kom till och med 50 min innan skolan började. Dagen gick bra, är dock inte så nöjd med schemat, lite fööör långa dagar, och inte alls sköna sovmornar som förr, men jaja, jag ska ge allt nu sista tiden! Efter skolan åkte jag in och mötte min älskling med fint hår, jag köpte nya block, pennor och sudd. Och flängde runt i hela stan efter den perfekta kalendern.. och jag hittade den tillslut. Så nu är jag nöjd och belåten.
Så nu ligger jag här i mammas säng med massa snorpapper och ska kolla en film, känner mig helt konstig.. huvudet är tungt, halsen gör ont och är helt svullen, snoret bara forsar ner, jag har feber och känner mig som en spagetti som är förlamad. Inte kul! Det bara sa pang så mådde jag bajs.
Så nu blir det film och mys med lille charlie, men först en kopp te.

Fan vilket långt inlägg det blev, haha, enjoy!
Godnatt, puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0