igår

Jo, gårdagen..
Jag och mamma var såklart bara hemma, det var rätt så sent när vi skulle ta sista promenixen med charlie.. och jag brukar inte tänka på att låsa, inte här, det är ju landet! Men efter en stund sa mamma "låste du?" för hon hade en dålig magkänsla. jag sa "nej?" och då ville mamma direkt vända hem. När vi kom hem så stannade jag ute på alltanen och pratade med marcus i telefonen. Vi bor på landet, det är i princip bara skog runt omkring, så det är vanligt att höra djur, mycket djur. Men jag sa till marcus efter en stund "usch vad äckligt, det är något djur som är här" för jag hörde att det var något där, nära. Men efter det så hörde jag röster.. och skraj som jag är, skrek jag och sprang in. Fick panik! Men jag blev utskrattad där inne, av marcus och mamma, för såklart att dom inte trodde det var något.. bara en groda eller något, som jag är så jäkla rädd för. Hur som helst så la jag och marcus på, jag och mamma satte oss i soffan och skulle kolla på en film. Efter 5 minuter.. hörde vi något utanför ytterdörren, som ett stort dunst. Jag och mamma flög upp ur soffan. Sen hör vi att någon tar på handtaget, försöker lixom få upp dörren.. den var som tur var låst. Usch, det var så äckligt! HÄR!? vem fan håller på så här, okej om vi skulle bo i ett villa område.. nej jag hade panik, och jag tillät inte mamma att gå ut. Jag bara tänkte på alla fönster som finns där nere, och att den/han/hon kan se oss, men inte vi den. Jo, mamma ringde om en ledig radiobil, och dom kom efter en stund.. om det var någon som ville skrämmas så kanske dom blev rädda av poliserna? Det kändes skönare iallafall.  Jo, det kanske inte låter som en himla läskig grej.. men det var det, tro mig. Någon har sett oss, kollat på oss genom fönstrerna?! försökt komma in? FAST den vet att det är folk hemma, plus hund, eftersom jag blev så rädd när jag hörde röster och sprang in. Tänk om det inte skulle vart låst?
Jaja, det är över nu Jennifer.

Men det var läskigt, speciellt när charlie springer runt och morrar igen i hela huset en stund efter polisen hade gått, hundar känner sånt där.. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0