ännu en bra helg i stallis!

Som sagt, jag har vart ute i stallis hela helgen :) I love it! I fredags var det Martas urnsättning, solen lös och det var värme.. tack Marta. Sen fick jag smaka familjens traditions middag, kurdifilé (jag vet inte hur det stavas?) och det var gott, som ryktet var sagt. Sen gjorde jag och jenny oss iording för vi och marcus skulle in till strängnäs. Och där mötte vi danne, oscar och lill gurra. Där satt vi, vid kajen, med klänning, värmen var fortfarande i luften, drack cider och bara mööööös, gud vad mysigt det var! Det kändes seriöst som att var utomlands.. sen åkte några araber förbi med cykel och hade på arabmusik i bakrunden på mobilen, öh extremt utomlandskänsla? gud vad mysigt och kul det var! Sen försvann jenny ifrån oss, och jag och marcus gick på egna äventyr i strängnäs, haha. Vi träffade Heidis bebis oxå, fan vad söt hon var! Men kvällen tickade på, och vi började åka hem.. utan jenny, hon utan mobil, haha. Och så krockade vi nästan på oscar som stod vi vägkanten så han hoppade med oss i bilen, ja som sagt.. kvällen var full med upplevelser och skoj! Sen gick vi hem och la oss.. för att dagen därpå, lördagen, börja fixa med båten, arbete, gratis solbränna och bad, toppen! Senare på kvällen så satt och och jenny uttråkade som fan och ville verkligen hitta på något, tvärtemot en marcus som la sig och sov. Så linda och co kom för att spela brännboll med oss, det blev ingen brännboll men det blev en myskväll ute med myggen och fladdermössen, tills alla blev trötta och gick och sov. Idag, söndag, målade vi båten.. och sen var vi tvungna att lämna underbara stallis, för att åka och hjälpa farmor och flytta! så vi flytade några kartonger, och sen åkte jag och marcus och umgicks lite med jakob och danne :) grill på onsdag blev det oxå bestämt! Nu har jag precis vart ute med lille charlie, och nu ska jag plugga tills sista provet imorgon!

Vilken helg .. :)
på torsdag tar Linda stundenten, och då ska det firas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0