om allting

Sådär. Äntligen fungerar datorn igen.
Snabbt om lite som hänt.

Marcus fyllde 20 år den 14;onde. Hans dag började med att jag lurade på honom ett par string kallingar, han visste inte varför.. men han gick med på det. Senare mot dagen så kom pappa och hämtade upp honom på jobbet, marcus visste ingenting! Dom åkte sedan till en rygg-klinik. Där han skulle knäckas och masseras  = alltså klä av sig till bara kallingar. Där stod han och skämdes.. med sina string. Medan dom var där så mötte jag upp adam i stan, samt väntade på johan.. men han var seg. Så jag och adam åkte till kliniken där det redan var fixat med skumpa. När dom var klara, så for jag, adam och pappa in med skumpa och sjöng och skrattade åt marcus.. haha. Bilder finns ;) Sen berättade vi att han skulle på kryssning. Med mig, pappa, adam & johan som jag lyckats fått till stan oxå, men han var lite sen med tåget så vi mötte upp honom samt linda i stan. Sen åkte vi iväg till båten.. marcus blev firad på scen, och det var så helvetes kul! Riktigt lyckat. Marcus var så jävla nöjd över sin dag, och det var ju det vikigaste. En förjävla kul kväll.. man ville inte att den skulle ta slut lixom. Vi träffade btw två norrlänningar där, så vi ska åka till norrland efter jul.. haha! Och det är helt seriöst.

Dagen då vi kom tillbaka, när vi precis hade kommit hem var dock inte lika rolig. Då fick jag ett samtal om att min mamma och lillebror låg på sjukhuset. En singelolycka med bilen. Dom hade fått slint och snurrat in i ett träd. 2, polisbilar, 3 brandbilar, 1 helikopter, och så fick dom åka ambulans in. Krille hade bara lite ont i ryggen, men mamma hade jätte ont och kunde knappt röra sig. Mindre än en halvmeter så skulle inte hon finnas idag.. det var SÅ jävla nära!! Mindre än en halvmeter tills trädet skulle mosat henne. Dom hade så jävla tur!!!!! Och det är jag glad över!! Sånt där slår slint i huvudet på en.. att det kan vara så nära. Att livet kan ta slut så fort. Och att dom verkligen hade skyddsänglar på axelt. Mamma har ont nu oxå, men det blir bättre och bättre :)
Så jag har bara myst med mamma dom senaste dagarna hemma, fikat på stan, tagit det lugnt.

Sen en annan sak är att jag inte går i skolan längre. Vi var på möte, och jag blev inskriven på IV praktik istället. Så efter jul ska jag jobba istället för skola. Och JAG trivs jätte bra med det, det var det här jag ville. Jag trivs inte i skolan och låg så pass mycket efter.. och jag vill jobba istället. Men med vad vet jag inte, det har jag fram till jul och bestämma mig för! Sen kmr jag ju kunna fixa betygen ändå. Men jag mår bra över det!

Det var lite info.. btw, bilderna kmr jag lägga ut på bilddagboken imorgon, eftersom att marcus har min kamera just nu!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0