solarium i västerhaninge

Hej hopp!
Middagen idag med marcus pappa blev oxå inställt. Kanske tur det, för jag kände ingen hunger. Men nu börjar jag känna mig bättre iallfall. Så jag och pappa åkte och solade solarium istället. Ibland hatar man såna här små hålor som man bor i. Jag har verkligen bott här i hela mitt liv. Västerhaninge. Uppdelat i två delar. Ena delen, där förörvrigt jag bor i, är ett lugnt ställe med barnfamiljer och pansionärer, bostadsrätter. Ja, inget händer här om man säger så, vilket kanske är tur.. skönt för den delen. Men medans den andra delen är hyresrätter, och man märker verkligen skillnad. Ghetto, och jag menar det verkligen. Det slås, det knarkas, det klottras, det låter. Ungdomarna där är bara allmänt dumma i huvudet. Jag menar inte alla, men nästan!! Typ 98 procent. När man fyller 18.. är inte första tanken typ, nu är jag nästan vuxen och ska skaffa körkort, krogen, och kanske tänka lite på min framtid? Här åker alla 18 åringar moppe, och funderar på vad man ska köpa för ny del till den som man kan styla den med. Eller hur dom ska få tag i smuggel öl i centrum (dom kan vara gamla nog att gå på systemet, men tror att det är jätte mycket dyrare än smyggelöl som kostar lika mycket eller mer) Pinsamt, tycker jag! Okej att man har moppe, åker till buss, eller andra saker.. men dom trimmar, stylar, och lägger ner deras själar.. och dom är som sagt 18 och uppåt, till 20 tror jag. Jag bor ju på landet hos min mamma, det är ju hur skönt som helst att ha en moppe när bussarna inte går. Men detta är ju pinsamt. Man tröttnar lixom på att bo, där alla känner alla. Byhåla. Men vem vet, jag kanske saknar det när jag flyger ur boet och inte längre bor kvar här. Hur hade det här att göra med att sola solarium? jo, för centrum tillhär ghettot. Och dom förstör, sitter och värmer sig i solariehallen, och skriker, låter, dricker, bankar på dörrar och förstör. Det är inte så kul att sola då. Man får väl vara där när det öppnar på morgonen istället. Jaja, nog om det. Nu kommer jag väl bli bombhotad om någon från västerhaninge läser detta.. men mina åsikter är mina.
Börjar må lite bättre idag iallafall, skönt.
Ska trycka i mig lite mer frukt, sen ska jag sova..

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0