workwork

Nu är jag hemma. Sitter och kollar runt lite på allternativa jobb. För jag känner en viss stress. Jag fyller snart 18 år, och då vill jag inte bara strosa hemma med ynka en tusenlapp i fickan som studiebidraget ger en. Helst vill inte ens gå i skolan alls, men då gäller det att hitta ett bra jobb innan man slutar. Jag ska ta upp det med min lärare, så dom kan hjälpa mig med detta. Jag vill kunna flytta hemifrån en vacker dag, ha ett bra jobb, spara, betala för mig. Vid 18, då räknas jag som vuxen .. så ska man kunna stå på egna ben. Det vill jag! Jag vill inte vara beroende av andra. Skolan ger mig ingen speciell utbildning, praktiken gör det. Men vi praktiserar, jobbar.. och ska göra det tills vi slutar trean. Vi jobbar alltså, men vi tjänar ingenting på det. Men om jag skulle gjort det här som jag gör, utanför skolan.. som riktig lärlíng, ingen praktikant, då skulle jag tjänat några tusenlappar i månaden. Känns så jävla onödigt! Sen efter trean, DÅ blir vi lärlingar .. betalda lärlingar med lärlinglön. Och man är en lärling i ca. 3 år Så då känns det alltså som att skolan tar min tid. Jag kommer alltså att bli riktig målare vid 22 år, istället för 20, eller mindre, om jag inte går kvar skolan. Sen att jag verkligen inte trivs, fungerar inte med lärare, ingenting fungerar, att jag verkligen hatar skolan .. gör inte saken bättre! Nej, jag vill sluta i skolan, jag vill jobba, jag vill bli vuxen. Detta ska tas upp omgående. Nog om det. Får bara panik om jag tänker på det för mycket. Jag blir arg.

En annan sak som irriterar mig är att jag har lock i öronen efter i lördags. Marcus mirakel kur. Nysningen i 4 timmar gjorde så det sattes grovt lock i öronen, det är värre på ena sidan. Så jag hör ingenting! Och det fungerar inte med att blåsa bort locken i öronen, som gör så satans ont. Måste till apoteket och köpa sån där Revaxör, eller vafan det heter. Det är så grymt obehagligt det här, och jag hör ingenting, och det vägrar att försvinna, jag har försökt med allt. USCH! Sen börjar jag få riktigt ont i ena örat, den sidan det är värst på. Fan.

Nu ska jag äta något, sen ska jag in till stan och möta baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0