blåbärspaj

Klar och redo att åka, så sitter och gör ingenting just nu. Väntar samtal från Marcus, är nyfiken men samtidigt en gnutta orolig över hur det gick idag. Hoppas det går bra älskling <3 heja dig, du är bäst!

Det är nu ca. en timma kvar tills jag ska ta tåget och möta Linda inne i stan. Fan vilken mysig kväll vi ska ha. Jag ska göra en skit god middag till oss två senare ikväll, det kommer nästan vara lite romantik feeling, med middag, tända ljus och en tänd brasa som sprakar i bakrunden. Men det är okej med en tjej kompis, tycker jag iallafall.
Kom och tänka på att jag har ett jävligt sug efter blåbärspaj, det var ju år och dar sen jag åt riktig blåbärspaj. Och med blåbärspaj kom jag och tänka på Gävle, hur mycket jag saknar Gävle och alla människor där, släkt och vänner. Sist jag var där var på gammelmorfars begravning, vilket var för 4 år sedan. Vi brukade äta blåärsbaj där, hembakad. Åååh, Gävle.. jag vill dit NU! Jag var alltid i Gävle, alla lov och vissa helger. Jag saknar min barndomsvän Josefine. Jag saknar hela hennes familj. Vilka underbara minnen det finns från Gävle.

Tänk vad en blåbärspaj kan väcka minnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0