klockomställning, en jobbig omställning!

Jag ska jobba imorgon. Men blev påmind för ett tag sen att inatt klockan 03.00, så ställer man tillbaka klockan en timma. Tänk på all panik, alla förvirringar imorgon, överallt. Jag vet också att det kommer stå folk och stressa mig, när dom står och tror att klockan är 10.00, men egentligen 09.00. Puh.. alla arga söndagsmänniskor, som kommer ta ut det över mig, att dom glömt bort klockomställningen! Jo.. lid med mig, för det går ut över den övertrevliga receptionisten som råkar bli jag mellan 10.00 - 15.00! Jag har planerat att sätta en lapp på dörren, som förvarnar.. men dom kommer inte bli glada för det. Nä.. det är jobbigt sånt här. Och alla krogställen inatt då? En timma extra öppet? Förvirrande! Tycker jag, haha! Nej, gud vad jobbigt att jobba imorgon pgr av det känner jag.. suck. Ska väl försöka sova snart, antar att jag måste det, eftersom jag och tidiga mornar inte går ihop, speciellt inte på helger. En halvdöd, gormande, arg, elak, människa brukar jag vara, förutom enstaka fall. Brukar oftast börja dagen med meningen "Skjut mig!!" Medans jag sitter på sängkantet och hatar att det blivit dag för tidigt. Lyckligtvis så vaknar jag till efter ett (ganska långt) tag, och blir oftast snäll under dagen. Men man får en timmes extra sömn inatt, det är iallafall något positivt! Yes!

Nä.. sova var det, lättare sagt än gjort när det gäller mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0